

Bakgrunn
I Bates overbyggende kommunikasjonsstrategi heter det at de skal fremstå profesjonelle, men med glimt i øyet. Dette er bakgrunnen for kommunikasjonskonseptet de har brukt de siste årene: enkle, sjarmerende tegninger på papp, som snakker generisk om det å bo og leve i et Bate-hus. Konseptet har gjennom årene bidratt til å synliggjøre Bate som en sterk og tydelig merkevare i regionen.
I tillegg til å bygge boliger for medlemmene og tilby dem gode rabatter, selger Bate produkter som HMS-planer, forsikring og vedlikeholdsplaner til sameier og borettslag. Nå ville de gjerne relansere et produkt som ikke hadde innfridd helt salgsmessig: Bates oppgraderingsplan. Ved hjelp av en film.
Løsning
Resultatet ble – selvsagt: En pappfilm. Som spres i nyhetsbrev og på mail for å nå kundene – styrelederne – direkte, og på sosiale medier og egne nettsider, for å fortelle om en aktør som gjør mye mer enn å bare bygge huset ditt.
Film/foto: Arne Bru Haug
Pappbygging: Aldente/Papperiet



|
Fristende rådgiver på øyehelse | Fôret virker – fisken vokser |
|