Aldente

Sommerfesten 2021

Sommerfesten 2021

Destinasjonskampanje for Visit Region Stavanger
region stavanger

Bakgrunn

Folk er ikke bare lei korona. Det kjennes også sårbart for mange å ha vært i isolasjon så lenge. Avskåret fra å være sammen, kjenne glede og være nære.

7 av 10 nordmenn planlegger norgesferie også i år, viser en undersøkelse gjennomført av Innovasjon Norge. Og etter en langvarig pandemi vil vi ha mer enn naturopplevelser: Hele 40 prosent drømmer faktisk om folkeliv og pulserende atmosfære i sommer.

Kampanjens jobb er å sterkt og tydelig posisjonerer Region Stavanger og regionens 13 kommuner som topp 3 destinasjon for Norgesferie sommeren 2021!

Kampanjen skal støtte mål om å øke antall turister til Rogaland i 2021 og å øke overnattinger/booking fra 1,6 til 3 døgn.

Flere døgn på samme sted er ikke bare godt for Visit Region Stavanger medlemmer, men også for miljøet: kampanjen skal også inspirere til å oppleve Stavanger til fots eller på el-sykkel og skal ellers gjøre det enkelt for deg som vil reise grønnere ved å løfte frem kollektivtransport og mulighet for å leie el-biler.

Løsning

Sommerfest, folkens. Uansett!

Vi kan ikke love at restriksjonene blir opphevet, men vi skal bidra med så mye glede vi bare kan i sommer.
Velkommen til Stavanger og et kjempestort dansegulv.

I år skal de høye hælene få svinge seg litt ekstra. Det har de fortjent, etter all den tiden i skapet. Uten å kaste restriksjoner eller hikingsko ut vinduet, ønsker Stavanger-regionen å invitere til sommerfest. Vi gjør det på Stavanger-måten, sommerfest-måten, tik-tok-måten, lær-deg-denne-dansen-og-gå-viralt-måten.

I tett samarbeid med Elin Bergsåker Sola, Vinterfilm, Sweet Music, Aukar, Visit Region Stavangers Gunhild, Elisabeth og Lene - og ikke minst Danser Lillian Aasebø fra Skal vi danse - har Aldente hatt ansvar for kampanjen som består av filmene Sommerfesten 2021 og Lær-deg-dansen, et kit til medlemmer og flere artikler på lkampanjesiden vi laget for Visit Region Stavanger i 2020.

Danser Lillian Aasebø fra Skal vi danse har regi på regionens egen sommerdans, mens Sweet Music har produsert sommerlåt. Og dansegulvet? Det strekker seg over hele regionen. Hos hver og en av Visit Region Stavangers medlemmer.

Resultater

Google annonsene har blitt vist ca 43 000 ganger og resultert i over 6 500 klikk og nesten 1 000 konverteringer til medlemmenes nettsider og kampanjer. En CTR på 15 % som er kjempe gode tall!

Målet Region Stavanger jobber etter er å øke overnattingsdøgnene fra 1,6 i 2019 til 3.

For å bidra til bedre lønnsomhet hos medlemmene og som del av en bærekraftstrategi.

I perioden 2019-2021 er vi kommet et godt stykke nærmere det målet! 

Til tross for korona tangerte 2021 nesten rekortsommeren 2019! Hurra!

Juli 2021 hadde dte beste besøket noen sinne! Hurra igjen!


Kom i sommerfest-stemning her!

Kan du ikke danse, sier du? Ingen problem! Vi fikk med oss koreograf Lillian Aasebø (kjent fra "Skal Vi Danse" på TV2). Lær dansen her.

Sommerlåten som Håvard i Sweet Music har lagte kan du høre her.

Sommerfestkampanjen vist ca 43 000 ganger og resultert i over 6 500 klikk og nesten 1 000 konverteringer til medlemmenes nettsider og kampanjer.

Lær deg dansen og finn ditt dansegulv på sommerfesten2021.no 

Del av sommerfestkit´et til Region Stavanger medlemmer.

Skilt som ble plassert rundt regionen.

Se sommerkampanjen her og Region Stavangers kampanjeside her.

Snurr film!

Og resultatene? Til tross for korona tangerte 2021 nesten rekortsommeren 2019! Hurra

Juli 2021 hadde dte beste besøket noen sinne! Hurra igjen!

I 2022 håper vi - og naturen - at vi når målet om 3 overnattingsdøgn pr besøkende.