Aldente

Vår versjon av sommeren 2020

Vår versjon av sommeren 2020

Kampanje for for reiselivsnæringen i Rogaland
region stavanger

Bakgrunn

Region Stavanger er det offisielle destinasjonsselskapet som jobber for markedsføring av Stavangerregionen. Selskapet som ble etablert i 2004 er non-profit og har for øyeblikket mer enn 200 næringsmedlemmer og 13 medlemskommuner. Region Stavanger er også del av Reiseliv Sørvest som Aldente har jobbet med siden 2018.

Våren og sommeren 2020 ble annerledes for alle. Mange sommerplaner, drømmer og forventinger ble ikke slik vi trodde. Som så mye annet i år. Vi ville vise forståelse for hvor svært mange er og hjelpe dem ved å presentere regionen vår som et alternativ. Faktisk et veldig godt alternativ – noe innholdet i kampanjen og på kampanjens landingsside bekrefter igjen og igjen, gjennom It’s waterful-perspektivet. 

Løsning

Kampanjen ble bygget opp rundt kampanjenettsiden Norgesferien2020 - en ide som ble presenterte for Reiseliv Sørvest og It´s waterful allerede i 2019, men som for alvor ble aktuell i 2020 for å presentere regionen vår for normenn som skulle feriere i eget land. Målet for kampanjenettsiden er å gjøre det enkelt og fristende å planlegge og booke korte og lengre ferier på sørvest landet gjennom å løfte frem regionens fantastiske kultur-, natur- og matopplevelser. Og hjelpe deg som ferierende med å reise grønnere.

En sosiale medier kampanje som presenterte kjente sommer- og sydenikoner (aktiviteter, drømmer, klisjeer, begrep) ble utviklet for å inspirere, skape oppmerksomhet og generere trafikk til kampanjenettsiden. I tillegg inngikk vi samarbeid med Aukar på synlighet og generering av trafikk til norgesferien2020 og videre til medlemmens nettsider.

De endelige besøkertallene for sommeren 2020 i Stavanger Regionen er like rundt hjørnet, men konkret for kampanjen vår har den ledet hele 3500 potensielle gjester fra norgesferien2020-nettsiden til medlemmens nettsider for perioden 15. juni til 15. august. Å bringe så mange kunder til døren håper vi har bidratt til en bedre sommer enn mange fryktet.

Aldente har utviklet kampanjen i nært samarbeid med tekstforfatter Elin Bergsaker Sola, Google-partner Aukar, fotograf Anita Hamremoen, dronefilmfotograf Planck og Kodeks. Kloke Torjan Rood var også vært med og sparret på kampanjeide i oppstarten.


Kampanje-nettsiden Norgesferien2020

Det beste i livet kan være nesten gratis sommeren 2020. Foto: Anita Hamremoen.

Alt gikk ikke helt etter planen i år. Finn din egen versjon av ferie, charterliv, øyhopping og muy bueno i Stavanger-regionen. Foto: Moxey.

Finn din helt egen versjon av all inclusive, luksusliv, fem stjerner og #OMG i Stavanger-regionen. Foto: Anita Hamremoen.

Ok, så ble kanskje ikke sommeren helt sånn du hadde tenkt. Finn din helt egen versjon av paraplydrink, strandliv, happyhour og skumparty i Stavanger-regionen. Foto: Anita Hamremoen.

Det var kanskje ikke hit du skulle i år, men du kan likevel lande på et drømmested i sommer! Foto: Anita Hamremoen.

De eksotiske reisemålene du skulle til må du spare til en annen gang. Finn din egen versjon av «Jøss!», «W O W», «Nam!» og «Vent, jeg må bare ta bilde først!» i Stavanger-regionen. Foto: Fredrik Ringe/Sabi Omakase

Finn din helt egen versjon av strandliv, øyhopping, smaksopplevelser og byluksus i Stavanger-regionen. Foto: Anita Hamremoen.

Nyt Bordeaux! 2020-versjonen, i hvert fall. De franske fristelsene må du kanskje se langt etter i år, men sommeren 2020 kan fortsatt nytes til det fulle! Som her, i havgapet. Se filmen her.

Gjør deg klar for Spansketrappen – 2020-versjonen! Sommerferien 2020 ble kanskje ikke helt sånn du hadde tenkt. Men den kan fortsatt bli skikkelig bra! Og full av minner. Som her, høyt over fjorden. Se filmen her.

Velkommen til Rivieraen. 2020-versjonen, altså. Vil du savne den franske Rivieraen? Kanskje. Kan du fortsatt tilbringe sommeren på en helt uimotståelig vakker strand? Definitivt. Se filmen her.

Velkommen til Rivieraen. 2020-versjonen altså! Foto: Kristine Tofte/Boretunet