Gladmat

KORTEREIST - lokalmatdag fra Egersund i sør til Suldal i nord.

Konseptutvikling, identitet, kommunikasjonsstrategi og markedsmateriell, design - og mye mer!

Bakgrunn

Gladmat er et non-profit aksjeselskap opprettet i 1998, som eies av offentlige og private aktører. Formålet er å fremme publikums interesse for mat og være den viktigste møteplassen for mat og matkultur, regionalt og nasjonalt.

Bakgrunnen for KORTEREIST er å fremme bærekraftige tiltak som styrker det regionale perspektivet og framhever lokale matprodusenter i Rogaland i tråd med den vedtatt matstrategien for Rogaland fylkeskommune. Fylket har som mål om å være den mest attraktive og bærekraftige matregionen i Norden, intet mindre.

Oppdraget

Som kommunikasjonsbyrået for Gladmat siden 2018, var det fint å bidra med utvikling av KORTREIST; selve konseptutviklingen, kommunikasjonsstrategi, navn og visuell identitet, design, utvikling konsept rundt KORTREIST-ruter i regionen, program- og kartløsning på nettsiden og markedsføring.

KORTREIST - visuell identitet.
Illustrasjon: Heiaklubben.

– Bli med på KORTREIST – og dra så langt du vil! To lørdager i året inviterer lokalmatprodusenter og gårdsutsalg til handel, smaksfest og opplevelser – fra Egersund i sør til Suldal i nord. Stikk innom stamstedet, oppdag en ny lokalmatfavoritt eller ta runden for å gjøre høstens storinnkjøp av sesongvarer.

KORTREIST - eksempel markedsmateriell og visuell identitet. Foto: Tord Paulsen.

KORTREIST - eksempel markedsmateriell og visuell identitet. Foto: Tord Paulsen.

KORTREIST - navn og ikon.
Foto: Tord Paulsen.
Illustrasjon: Heiaklubben.

KORTREIST - eksempel markedsmateriell Foto: Tord Paulsen.

KORTREIST - eksempel markedsmateriell/GDN annonser.
Foto: Tord Paulsen.

KORTREIST - eksempel materiell sosiale medier.
Foto: Tord Paulsen.

KORTREIST - konseptutvikling Kortreistruter samt program- og kartløsning. (Kunde har ansvar for innhold).
Foto: Tord Paulsen.

Bli med på KORTREIST – og dra så langt du vil!

KORTREIST plakat 2023. Foto: Tord Paulsen.

Team

Aldente står for konseptutviklingen, kommunikasjonsstrategi, navn og visuell identitet, design, utvikling KORTREIST-ruter i regionen, program- og kartløsning på nettsiden og markedsføring.
Også prosjektansvarlig.

Elin Bergsåker Sola er tekstforfatter på teamet og har bidratt med overbyggende tekster, samt tekst til annonser samt søkeord SEM.

Tord Paulsen er Gladmat sin faste hoff-fotograf og står for alle den fine fotoene.

Heiklubben har bidratt med uillustrasjoner for Gladmat siden 2018 og har også laget KORTREIST-illustrasjonen. 

Forrige
Forrige

R:Elsk | Sirkulært interiørkonsept for Norges største bruktkjøpesenter

Neste
Neste

AARSLAND | Sirkulær strategi og bærekraftrapport