TD VEEN

Investeringen er god først når den også gagner samfunnet.

TD Veen eies av to generasjoner i familien Veen i Stavanger. Selskapet drives med mål om økt verdiskaping med mindre ressursbruk, for å kunne overlate en bedre verden til neste generasjon.

Selskapet er opptatt av å lære av hverandre og er lydhør for ny kunnskap som vil bidra til bærekraftig samfunnsutvikling. Strategien er blant annet basert på FNs bærekraftsmål og den innsikt som finnes om planetens tålegrenser, og fungerer på den måten som en pådriver når det gjelder klima og naturmangfold, med miljøhensyn som en viktig rettesnor. TD Veen følger også ny forskning på dette temaet tett, og særlig knyttet til selskapets investeringsområder; sirkularitet, mat, helse og teknologi.

Aldente fikk våren 2022 i oppgave å utvikle ny nettside som skulle kommunisere TD Veens visjon, investeringsfilosofi, kultur og investeringer. Målet er at nettsiden skal posisjonere TD Veen ift gründere og co-investorer med samsvingende verdier og visjon, og vise at impact-investeringer er lønnsomme, også for samfunn og menneskers livsgrunnlag.

Visjonært, tydelig og med omhu. Slik jobber TD Veen metter sin investeringsfilosofi. Det merkes i det man setter foten på deres kontorer. Stemningen sitter i veggene og ligger som en undertone i hver en samtale. Å skape et kommunikasjonskonsept og løsning som var et gjennomtrengende avtrykk av dette, var både enkelt og vanskelig. Enkelt fordi det ikke kunne være noe man ser hos andre i samme marked. Vanskelig av samme grunn.

Fotokonseptet som ble valgt skal kommunisere det perspektivet vi ikke ser når vi ser rett frem, eller tilbake. Det er de muligheter vi ikke ennå har sett, men som hele tiden er der. Inspirert av Per Espen Stoknes’ bok Grønn Vekst: “Om vi skal forme en ny fortelling om fremtiden, er det grunnleggende viktig å evne å forestille seg noe som er helt annerledes enn nåtiden”.

Ved bruk at et speil som viser det vi ikke ser når vi ser rett frem, ønsker vi med denne kommunikasjonsideen å gi inspirasjon til nettopp det visjonære - de nye fortellingene hvor investeringen er god, først når den også gagner samfunnet.

Fotoene av ansatte og kontorer skal invitere til å oppleve noe av det gode arbeidsmiljøet hos TD Veen. Fargepaletten som understreker de 4 investeringsområdene sirkularitet, mat, helse og teknologi er basert på logoen Aldente laget tilbake i 2015.

Besøk TD Veens nettside.

De smarteste teknologiske løsningene reduserer ressursbruk og øker vår felles robusthet.
Foto: Aldente & Tom Haga.

Sirkulære verdikjeder er en forutsetning for bærekraftig forbruk og produksjon.

Verden har behov for banebrytende ideer som gir bedre og mer effektive helsetilbud.
Foto: Aldente & Tom Haga.

Bærekraftig matproduksjon er viktig for global stabilitet og biologisk mangfold.
Foto: Aldente & Tom Haga.

Det gode arbeidsmiljøet møter du her.

Besøk nettsiden her.

TD Veens innstilling er at store verdier kan skapes samtidig som vi lytter til jordens tålegrenser.

Bordkort med små pålimte speil (gjenbrukte selvfølgelig) til lanseringsfesten.

Plakat til lanseringsfesten.

Vi elsker å skape bilder. Fjellene over Lysefjorden er en vakker (frem til nå) hemmelighet som ofte oppsøkes for å nyte naturen. Endelig ble det også lokasjon for et opptak.

Sjøkanten på Fjøløy var i vår fulle av plastsøppel. Da denne fotoideen skulle gjennomføres dro jeg ut på befaring og oppdaget at svabergene var ryddet.

Vi måtte derfor jukse litt og re-konstruere det hele med havfanget plast lånt av Jæren Friluftråd.

Team

Aldente | Kristin Koll
Kommunikasjonsstrategi. Hierarki, innhold og design nettside. Idé og regi foto.

Elin Sola | Elin Bergsåker Sola
Tekstforfatter og god sparringspartner på innhold.

Tom Haga | Tom Haga
Fotograf og god sparringspartner på fotoideen.

Kodeks | Marit Knutsdatter Øverland
Programmering nettside

Forrige
Forrige

VISIT REGION STAVANGER / Edge of Norway destinasjonskonsept

Neste
Neste

IVAR IKS | Sirkulært direktørkontor interiør