KLIMAPARTNERE

Det viktigste partnerskapet

Selv om Klimapartnere ikke var så veldig gammelt – på nett eller andre steder, erfarte de et tydelig behov for oppdatering. De hadde blant annet behov for en ny nettside som sterkt og tydelig posisjonerte Klimapartnere som driver for grønn forretningsutvikling i Norge. Den skulle være enkel og intuitiv å bruke, og styrke opplevelsen av Klimapartnere som offensive. Samtidig som siden skulle skape stolthet og engasjement hos eksisterende partnere, skulle den bidra til at nye, nysgjerrige bedrifter opplevde det som enkelt, viktig og relevant å bli Klimapartner. Sist, men ikke minst, ville de synliggjøre klimaregnskapene – de harde fakta som viser at partnerne gjør en forskjell.

Allerede på forsiden finner du enkelt ut hva Klimapartnere gjør, og hvordan du og din bedrift kan bli partner. En blogg med gode nyheter og best cases gjør det enkelt for både eksisterende og potensielle partnere å hente inspirasjon og kunnskap. Denne levende delen av siden vil også bidra til søkemotoroptimalisering og høyere rangering hos Google. Filtermuligheter på både region, bransje og klimasatsning, gjør det enkelt å finne andre likesinnede partnere for å utveksle kunnskap og erfaring.

Den nye profilen som vi utviklet parallelt, bidrar ytterligere til å styrke inntrykket av en offensiv aktør med vilje og kraft til å endre.

Ikonpakke til bruk i regionenes klimaregnskap.

En viktig del av oppdraget var å synliggjøre hvor enkelt det er å bli klimapartner.

Team

Aldente har levert kommunikasjonsstrategi, ny visuell identitet, ikonprogram og hjemmeside.

Kodeks har programmert den nye nettsiden.

Forrige
Forrige

VISIT REGION STAVANGER | Destinasjonskampanje - sommerfesten 2021

Neste
Neste

STEEN HILDEBRANDT | Design av boken Verdensmålene