VISIT REGION STAVANGER

Velkommen til sommerfesten anno 2021 – i Stavanger-regionen!

Folk er ikke bare lei korona. Det kjennes også sårbart for mange å ha vært i isolasjon så lenge. Avskåret fra å være sammen, kjenne glede og være nære.

7 av 10 nordmenn planlegger norgesferie også i år, viser en undersøkelse gjennomført av Innovasjon Norge. Og etter en langvarig pandemi vil vi ha mer enn naturopplevelser: Hele 40 prosent drømmer faktisk om folkeliv og pulserende atmosfære i sommer.

Kampanjens jobb er å sterkt og tydelig posisjonerer Region Stavanger og regionens 13 kommuner som topp 3 destinasjon for Norgesferie sommeren 2021!

Kampanjen skal støtte mål om å øke antall turister til Rogaland i 2021 og å øke overnattinger/booking fra 1,6 til 3 døgn.

Flere døgn på samme sted er ikke bare godt for Visit Region Stavanger medlemmer, men også for miljøet: kampanjen skal også inspirere til å oppleve Stavanger til fots eller på el-sykkel og skal ellers gjøre det enkelt for deg som vil reise grønnere ved å løfte frem kollektivtransport og mulighet for å leie el-biler.

Snurr film – og dans!

Sommerfest anno 2021!

Etter lang tid med restriksjoner drømmer mange om folkeliv og pulserende atmosfære. Nå trenger hele Norge noe å se frem til! Derfor ønsker Stavanger-regionen velkommen til 2021-versjonen av sommerfest der målet er å spre glede – ikke smitte.

Sommerfest, folkens. Uansett!

Vi kan ikke love at restriksjonene blir opphevet, men vi skal bidra med så mye glede vi bare kan i sommer.
Velkommen til Stavanger og et kjempestort dansegulv.

I år skal de høye hælene få svinge seg litt ekstra. Det har de fortjent, etter all den tiden i skapet. Uten å kaste restriksjoner eller hikingsko ut vinduet, ønsker Stavanger-regionen å invitere til sommerfest. Vi gjør det på Stavanger-måten, sommerfest-måten, tik-tok-måten, lær-deg-denne-dansen-og-gå-viralt-måten.

Kampanjen besto av filmene Sommerfesten 2021 og Lær-deg-dansen, et kit til medlemmer og flere artikler på Visit Region Stavangers kampanjeside.

Danser Lillian Aasebø fra Skal vi danse har regi på regionens egen sommerdans, mens Sweet Music har produsert sommerlåt. Og dansegulvet? Det strekker seg over hele regionen. Hos hver og en av Visit Region Stavangers medlemmer.

Google annonsene har blitt vist ca 43 000 ganger og resultert i over 6 500 klikk og nesten 1 000 konverteringer til medlemmenes nettsider og kampanjer. En CTR på 15 % som er kjempe gode tall!

Målet Region Stavanger jobber etter er å øke overnattingsdøgnene fra 1,6 i 2019 til 3.

For å bidra til bedre lønnsomhet hos medlemmene og som del av en bærekraftstrategi.

I perioden 2019-2021 er vi kommet et godt stykke nærmere det målet! 

Til tross for korona tangerte 2021 nesten rekort-sommeren 2019! Hurra!

Juli 2021 hadde det beste besøket noen sinne! Hurra igjen!

Team

Aldente står for kampanjens markeds- og kommunikasjonsstrategi, art direction og prosjektledelse. Kampanjen har vi utviklet og gjennomført i samarbeid med tekstforfatter Elin Bergsaker Sola. Vinterfilm står for film og foto, Sweet Musik lyd, Aukar synlighet.

Forrige
Forrige

BELLIES | Visuell identitet plantebasert restaurant

Neste
Neste

KLIMAPARTNERE | Reprofilering og ny nettside for nettverk for grønn næringsutvikling