NYSNØ

En viktig verdi. Og datteren til Snø

Etter å ha fått på plass de første ansatte, kommet i gang med porteføljen og funnet seg til rette i (midlertidige) lokaler i Stavanger sentrum, var det på tide å invitere til den første konferansen. Som ikke skulle være en konferanse.

Dagen skulle bidra til å styrke merkevaren Nysnø og tydeliggjøre Nysnøs mandat for både meningsbærere og «vanlige folk». Den må selvsagt fremstå som interessant nok til at de rette foredragsholderne ønsket å delta, og til at «alle andre» ønsket å sette av dagen for å delta – og engasjere seg. Hva skulle en sånn dag hete? Og hvordan skulle den se ut?

Driv er en av Nysnøs verdier. Det norrøne ordet Drífa betyr snødrev, og i norrøn mytologi er Driva datter av Snø. På norsk blir historiefortellingen riktig på flere måter, og på engelsk beholdes det nordiske, litt eksotiske som allerede er etablert med ø-en i Nysnø. Navnet ble Driva – klimainvesteringsmøtet 2019.

Profilen viser at alles fingeravtrykk – alles bidrag – monner i kampen for å redde kloden, enten de er små eller store. Profilen er enkel å bruke på både fysiske og digitale flater, og den sjøgrønne fargen er hentet fra en av Nysnøs profilfarger.

Driva 2019 - Klimainvesteringsmøtet gikk av stabelen på Tou i Stavanger.

Driva 2019 - presentasjonsmal

Små og store handlinger…

…bidrar sakte men sikkert til å redde kloden.

Driva 2020 logo

Fargepaletten er hentet fra Nysnøs profilmanual for å underbygge slektskapet mellom “mor og datter”.

Team

Navn og visuell identitet er utviklet av Aldente.

Gatebukken er laget av Vågane & Viste.

Forrige
Forrige

STEEN HILDEBRANDT | Design av boken Verdensmålene

Neste
Neste

NYSNØ | Konseptuell kontorløsning for fornybarinvestor