VISIT REGION STAVANGER

Vår versjon av sommeren 2020, i en koronastengt verden.

Våren og sommeren 2020 ble annerledes for alle. Mange sommerplaner, drømmer og forventinger ble ikke slik vi trodde. Som så mye annet i år. Vi ville vise forståelse for hvor svært mange er og hjelpe dem ved å presentere regionen vår som et alternativ.

Kampanjen ble bygget opp rundt kampanjenettsiden Norgesferien2020 - en ide som ble presenterte for Reiseliv Sørvest og It´s waterful allerede i 2019, men som for alvor ble aktuell i 2020 for å presentere regionen vår for nordmenn som skulle feriere i eget land. Målet for kampanjenettsiden er å gjøre det enkelt og fristende å planlegge og booke korte og lengre ferier på sørvest landet gjennom å løfte frem regionens fantastiske kultur-, natur- og matopplevelser. Og hjelpe deg som ferierende med å reise grønnere.

En sosiale medier kampanje som presenterte kjente sommer- og sydenikoner (aktiviteter, drømmer, klisjeer, begrep) ble utviklet for å inspirere, skape oppmerksomhet og generere trafikk til kampanjenettsiden. I tillegg inngikk vi samarbeid med Aukar på synlighet og generering av trafikk til norgesferien2020 og videre til medlemmens nettsider.

Kampanjen (perioden 15. juni til 15. august) resulterte blant annet i over 4000 konkrete konverteringer og ikke minst hadde annonsene over 60% gjennomsnittlige topplasseringer på Google Søk. 120% økning antall konverteringer etter første måned, Google Ads kampanjen sto for over 92% av alle totale konverteringer til nettsiden og 65% av den totale trafikenk til nettsiden ble generert fra Google Ads. 

Kampanjen har resultert i en god strøm av potensielle kunder til Region Stavangers medlemmer gjennom sommeren og de står bedre rustet til fremtiden.

Kampanjen fikk diplom i Ster Reklame i 2021.

Velkommen til Rivieraen.
2020-versjonen altså.

Vil du savne den franske Rivieraen? Kanskje. Kan du fortsatt tilbringe sommeren på en helt uimotståelig vakker strand? Definitivt.

Kampanje-nettsiden Norgesferien2020

Team

Aldente står for kampanjens markeds- og kommunikasjonsstrategi, art direction og prosjektledelse. Kampanjen har vi utviklet og gjennomført i samarbeid med tekstforfatter Elin Bergsaker Sola. Google-partner Aukar har bidratt på synlighet, Anita Hamremoen har tatt bildene, dronefilmene er laget av Planck og Kodeks har programmert kampanjesiden. Torjan Rood bidro også i oppstarten.

Forrige
Forrige

NYSNØ | Konseptuell kontorløsning for fornybarinvestor

Neste
Neste

SAMFUNNSSENTRALEN | Profil og nettside for sosialt entreprenørskap